fredag 17. april 2009

Mormor, skal jeg si deg no' ? ( Denne helgen har vi barnebarnet til overnatting. ) Til sommeren, vet du mormor, da skal Bestefar og jeg opptre på brygga i Son. Bestefar skal spille munnspill og jeg skal danse break-dance, og vi skal ha en hatt som folk kan legge penger i. Flott, sier jeg, til inntekt for Redd Barna? Nei, til meg så klart, jeg har 853,50 så jeg mangler 146,50 på tusenlappen. Lille krøsus har fått penger på hjernen. Vi måtte ha en lang samtale om økonomi og hvor heldige vi er i forhold til andre som bor i et trygt og godt land. Vi hadde nettopp sett på Norske talenter og han mener selv at han er veldig god i break-dance. Han var ganske godt informert fra før. Han visste godt at vi må betale strømregning og matpenger til SFO. Det er en svært stor glede å oppleve barnebarn, lillegutt er i ferd med å bli stor. I morgen skal vi på loppemarked!

4 kommentarer:

  1. Herlig! Det var kanskje Star Wars-lego som sto på ønskelista, dersom det var Maries sønn?!
    Her hjemme er de ivrige med å telle sparebøssas innhold og sjekke ut reklameblader for leketøysbutikker. Det er lego, helst Star Wars samt Wii-spill og DS-spill som topper ønskelistene her i gården.
    Norske talenter er et koselig program for liten og stor. Vi følger det på fredagene vi også. Nå har du sikkert nok å henge fingrene i. Spennede med loppemarked i morgen. Jeg har sett et stort i nabobyen. men vet ikke om jeg kan utsette familien for dette.
    Var innom bruktbutikken min her om dagen, og dro med meg to nye tallerkenhyller, et fint platecover (som skal få bo i en tallerkenhylle) samt dynetrekk til søm.
    Ha en glad lørdag! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Neimen er du mammamarie og skaper av barnigjen! så kjekt at du har blogg da!:-) Jeg linker deg også.

    jeg satser på loppis i morgen!

    forresten smart liten forretningsmann barnebarnet ditt:-)

    SvarSlett
  3. Neimen så søt...

    så moro at han har skjønt at han kan tjene penger på bestefar og.. *fnis*...
    Lykke til på jakt i morgen...dagens fangst for min del ble heller laber...men noe kom jeg da hjem med...men trenger jeg det???hm...ja si det var noe å tenke på ja..hm
    God kveld god kveld...
    Drops=)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for den inspirerende boka. Den skal nok komme til nytte her på syrommet.
    Klem fra Sol

    SvarSlett