tirsdag 1. mars 2011

Fiskertrøya til Pippi


Her er Pippi i sin fiskertrøye for arbeidskarer. Alt for stror, men Pippi var ikke så nøye i klesveien selv om hun i ettertid har blitt et moteikon for tøffe småjenter.

 
Her er en kjekk kar, jeg tror han heter Ernst og har hatt noen fine inredningsprogarmmer på SVT. Ikke mye feminint over han.

  Her er et bilde fra 50-tallet og det sto i Damrnas värld. Kul dame i herregenser. Og i år er den blitt hot på ny. Min datter kom hjem fra Oslo med en jakke i samme mønster. Den svenske Jumperfabriken er utsolgt på sin variant.

Her er vår variant. Noen mener at den ikke passer for gutter, men opprinnelig var den laget kun for gutter og menn. Originalen stammer fra Gotland og har dere ikke vært der, har dere virkelig noe å se fram til. Et fantastisk sted. Jeg vil tilbake dit.

2 kommentarer:

  1. Det er jo en søt genser, og når Pippi brukte den, kunne vel alle...

    SvarSlett
  2. Det er seriøst den fineste genseren jeg har sett på lenge, og visst passer den på gutter! Jeg er ikke så god til å strikke, men jeg blir nødt til å få tak i en som kan strikke denne til vår lille gutt.

    Jeg blir så trist å lei av at folk tror på "kjøpekreftene" som sier at gutter skal ha sånne klær og jenter sånne klær. Æsj.

    SvarSlett