onsdag 27. april 2011

Ella hjelper mormor

Bilde: Marieinwonderland
med å rydde i ekspressfart. I dag er det onsdag og Ella har vært hos meg og ordnet litt opp. Først var vi  på syrommet, planen var å gjøre ferdig en snekkerbukse og en lue til henne, men det gikk heller dårlig. Før jeg visste ordet av det, var hun opp under taket på øverste trinn på min gardintrapp. Vi gikk en tur på lekeplassen istedet og der "ordnet" hun opp for noen større jenter og de ble sure. Dessuten kan jeg ikke begripe at folk må kaste i fra seg sigarettstumper på en lekeplass. Ella spiser nemlig slikt.
Da vi kom inn igjen, var det varmt så vi gikk ut på verandaen som er blitt brukt til oppbevaring av bl.a. tomflasker i vinter. Dem fikk mormor fort opp i en sekk og mens mormor holdt på med det, fant Ella noen rester av antrasitgrå (nesten svart) fugemasse. Gjett om hun ble svart og vi er fortsatt uten vann og do på dagtid. Rørleggerne  lovet at de skulle gjøre seg ferdig med soilrørene i morgen.
Ella er en solstråle, blid og glad, elsker å skremme bestefar så han hopper himmelhøyt og da skrattler hun så hun rister.
Noen hverdagsglimt fra en sliten, men lykkelig mormor.

1 kommentar:

  1. Fikk meg en god latter... før jeg går å legger meg :) Kjenner meg så godt igjen :)
    Barnebarn er livets dessert :)
    Ha en god natt, klem.

    SvarSlett