torsdag 4. august 2011

Svart og hvitt

  Svart og hvitt linoleum fra Forbo, ikke mitt kjøkken selv om malingsrotet virker kjent.
 Fint gulv!
 Svart kjøkkeninnredning, hmm!
Fint gulv, resten av badet kan jeg stå over. Alle bildene er rappa fra nettet.
I sommer har jeg malt, malt og malt. Hele familien har bidratt til maling av huset, rekkverk, lekehus, glassveranda, you name it, det er malt hvitt. Da jeg satt på bussen til Moss i dag for å kjøpe, ja netteopp, mer maling, leste jeg i en kriminalroman av Åsa Larsson "Svart Stig" (spennende) og der omtales et linoleumsgulv som har "leget" seg selv, under var det nemlig blodspor, men det kunne ikke ses fra overisden. Da kom jeg på ideèn med linoleumfliser i svart og hvitt på kjøkkengulvet. Og da jeg kom til min yndlingsbutikk, Bretun i Moss, de har alt av maling og tilbehør, meget hyggelige og kompetente ekspeditører, og tenk, de kunne skaffe linoleumsfliser til en ok pris.
Jeg har fått så lyst på svart i interiøret, ønsker en enklere stil, begynner å bli litt lei dilldall.

4 kommentarer:

  1. Ja, der er jeg helt enig med deg:) Ønsker meg veldig en enkel stil jeg og. Men er så lite her, så blir fort overfylt:/
    Og ja, dukkeklærne er til salgs. Tenkte å lage meg en salgsblogg, men må nok ha litt hjelp:/
    Men du kan jo skrive til meg på sonaev@hotmail.no
    :)

    SvarSlett
  2. Bretun kjenner jeg godt til:DDDDD Når jeg en dag i den fjerne fremtid skal begynne å rote med badet, kunne jeg tenkt med linoleum i sort/ hvite fliser:DDDDD Men jeg har nok oppdaget en "ny" maling her i Moss, og det er Nordsjø:DDDDD Gleder meg til å male med den hjemme!!! Klemz Grethe

    SvarSlett
  3. Jeg lurte på sånt gulv på kjøkkenet, men kom til at det ble for mye. Dessuten var det 2-3 ukers bestillingstid og det hadde jeg ikke!
    Badegulvet på siste bilde har faktisk samme mønster som på mitt 50-tallsbad (?) (60?) (ikke i bruk)i kjelleren. Ganske kult. Veggene har marmorerte, glatte, blå plater.

    Lykke til med kjøkkenet!

    SvarSlett
  4. Ønsker meg svart/hvitt- rutetet gulv!!

    SvarSlett