torsdag 17. mai 2012

Barn av regnbuen


Sitter her en sen 17. mai kveld og hører på en konsert med Lillebjørn Nilsen. Skulle egentlig ha lagt meg, men det er så vakkert og jeg har fri i morgen. Jeg elsker hans viser. Da jeg var svært ung i 1968-69, vanket men venninne og jeg på Dolpin viseklubb i Grensen i Oslo , visstnok forløperen for både Club 7 og Kongen, og da var disse kjære, kjente visesangere pur unge og ganske ukjente og de framførte sine nyslåtte viser som har blitt evergreens og nasjonale skatter.  Vi satt som fjetret, min venninne og jeg.  Den nye tid var kommet og heldigvis for å bli.
Lillebjørn, jeg elsker dine viser. Takk for at du ga oss Barn av regnbuen. Den har betydd mye for oss alle. Men nå må jeg virkelig høre etter, for nå kommer Tanta til Beate,,,,,,,

1 kommentar:

  1. Kan forstå at det var vanskelig å legge seg ja :)
    Det har blitt spilt en del Lillebjørn Nilsen sanger hjemme og i bilen mens jeg var liten, selv om mine foreldre på den tiden du snakker om bare var små barn ;) Klem Lene

    SvarSlett