tirsdag 15. mai 2012

Uetisk eller......






Et firma som heter www.designersrevolt.com produserer designklassikere i Kina etter originale
tegninger til like god eller bedre kvalitet, i følge dem selv, til svært gode priser. Børge Mogenses treseter koster kr. 97.000,- på "fine" gaten og her koster den 21.000,-
Egget selger de for 7.773,- og hos de "fine" koster den 36.047,- Eames møblene er også billigere, om ikke så mye.
Hva mener dere? Er dette uetisk eller er den en måte for vanlige folk å få de fine designmøblene.
Full pris for sofaen er helt uaktuelt for meg, men 21.000,- kan nok passere. Jeg har siklet på den i mange år. Og møblene blir levert gratis hvis man kjøper for over 5.000,- + vat utenfor EU.

3 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke rigtigt, tror jeg personligt helst vil have en rigtig og ikke en kopi.
    God aften.

    SvarSlett
  2. Jeg hadde aldri betalt 97.000 for en sofa hvis jeg kunne fått en som så helt lik ut til kr 21.000. Så go for it :)

    SvarSlett
  3. Da heller kjøpe noe helt annet...Jeg kan ikke bruke 97000 på en sofa, og tror heller ikke jeg hadde hatt nerver til å installere noe slikt i et hjem med barn&bikkje. Men designkopier? Det er jo å stjele, ihvertfall i mine øyne. Det finnes sikkert flinke designere i KIna også; kan de ikke lage noe eget?

    SvarSlett