lørdag 25. september 2010

DIY bukser leksjon nr.3


Her kommer leksjon buksesøm DIY nr. 3. Press sidesømmen bakover og sy en stikning over sømmen, ca 25 mm fra kanten.



Skal du ha applikasjon på buksa, er det fint å gjøre det nå. Her har jeg applikert på en gitar i cordfløyel. Kult til rocka barn. Jeg applikerer med stingbredde 3 og stinglenge 3 mm. Prøv deg fram. Symaskinene oppfører seg ulikt. Sømmen skal være så tett som mulig. Zig-zag søm, selvfølgelig. Min Berninamaskin har en egen fot for applikering. Den er kjempefin å bruke.

Nå syr du innerbeinsømmen. Overlock hvis du har det, hvis ikke rettsøm og zig-zag. Press sømmene mot bakbuksa.


Nå vrenger du det ene buksebeinet og legger det, rette mot rette inn i det andre og fester med nåler. Sy skrittsømmen og press den til samme side.



Her er linning og beinkanter sydd sammen og presset. Sy strikken sammen til en ring og legg den inni linningen. Sy fast med en stikning helt øverst, slik at den holder seg på plass.
Mer kommer om en kooort stund.
Bli med på Give Awayen min, da vel. Fine bøker du kan vinne. God lørdagskveld til alle dere hyggelige og snille bloggere. Jeg rekker ikke alltid å legge kommentarer, men jeg besøker dere flittig.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar